Tuesday, November 2, 2010

Tulang Manusia Gergasi - Tu Bukan Hoax!

Mungkin semua yang dah tahu pasal penemuan tulang manusia yang besar ni. Tapi, macam mana pulak keluar yang kata itu semua hoax. Atau, memang ada sesetengah orang ni, cuba untuk menjadikan perkara benar seolah-olah hoax, atau dengan kata lain, benda tu benar, tapi puak-puak ni kata itu hoax semata-mata mereka nak buat hoax. Aku pun pening, pikir sendiri. So, sekarang ni aku cuba nak bagi pendapat, yang memang gambar tu betul, tapi Ironkite yang curi ambik gambar tu, buat entry. Atas alasan, aku pun tak tahu. Siapa Ironkite? Check link bawah.






Aku cerita secara summary, nak tahu lebih lanjut, baca kat link bawah. Semuanya bermula bila Worth1000 buat peraduan. So, Ironkite, hantar entry dia yang seolah-olah ada penemuan arkeologi orang jumpa manusia gergasi. Yang aku heran, kenapa orang tak terfikir yang Ironkite tu sendiri ambik gambar asal, pastu dia cakap yang gambar tu gambar dia buat sendiri. Bahkan ada banyak lagi gambar-gambar lain. Macam mana yang gambar-gambar lain tu pulak boleh dikatakan hoax?  Dunia internet memang macam tu, suka sangat benda yang tak pasti, penuhkan forum. Ataupun ada sesetengah pihak yang memang nak perkara ni dianggap hoax.

So, aku tinggalkan link-link tu kat bawah. Buat judgement sendiri. Pada aku, tulang manusia gergasi tu betul. memang benar-benar wujud. Tapi, ada puak-puak yang kurang segar, cuba memanipulasi. Yang penting, semua orang tahu manusia gergasi benar-benar wujud.

Macam mana pulak dengan gambar-gambar ni? Ni pun nak dikatakan tipu?






Link-link:



2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

gmbr je ji pon,,,
zman sknk gmbr langsung x bley pki la,,
caye ckp aq,,
btw aq x cye gmbr ne,,,=)(bratt)

November 2, 2010 at 12:19 PM  
Anonymous KS said...

bereh brat....

November 2, 2010 at 1:00 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home