Friday, April 8, 2011

Kematian Sarbani


"...jangan membuat andaian awal terhadap pegawai kanan Kastam, Allahyarham Ahmad Sarbani Bin Mohamed kononnya beliau mati bunuh diri dan seumpamanya...."
Sesiapa yang ada terfikir yang Allahyarham Sarbani bunuh diri memang tak berapa pandai. Manusia bangang mana yang nak bunuh diri kat pejabat SPRM? Kenapa pejabat SPRM? Setahu aku orang nak bunuh diri (bukan 'bunuh diri' tapi 'nak' bunuh diri) ni biasanya yang jenis nak mintak perhatian orang ramai, so, dia bunuh diri kat Mall, kat jalan raya, kat bangunan tepi jalan tempat orang lalu lalang. kalau kat Jepun contohnya, ada satu hutan sunyi 'khusus' tempat orang bunuh diri.

Ini pejabat SPRM. Dahla kali yang kedua. Normal lah bagi rakyat biasa, curiga dengan keadaan pelik macam ni.  Itu tak kira lagi dengan Allahyarham yang...:
"Allahyarham adalah seorang yang beragama, seorang yang sentiasa berada dan berjemaah di surau di kawasan kediamannya, juga difahamkan akan menunaikan haji di Makkah pada tahun ini serta sebelum beberapa jam sebelum kematiannya beliau menunaikan solat subuh berjamaah bersama kawannya dalam perjalanan ke Pejabat SPRM, Kuala Lumpur.

"Mana mungkin seorang Melayu Islam yang taat beragama, rasa dan mampu melakukan perkara sekeji dan yang dikutuk oleh agamanya (bunuh diri)," kata beliau.
HARAKAH

Kebodohan Tanpa Batasan


Kebodohan tanpa batasan. Muka dia bukan dah tahap buruk, rosak terus. Kalau pasni dia nak insaf, memang susah. Dengan tanduk titatiumnya, lebih bodo dari lembu, lembu ada dua je tanduk, dia ada empat, cuping telinga dah konpom lanjut kalau buang subang tu, tatu seluruh badan, tindik lagi, nak bercakap pun susah dengan gigi yang pelik-pelik. Bodoh nak mampos. Link Video Facebook Maria Jose Cristerna. Lagi video Maria.
Maria Jose Cristerna's striking appearance may generate gasps, but the 35-year-old tattoo artist reportedly says a horrific history of domestic violence triggered her decision to re-invent herself as a "vampire."

Wednesday, April 6, 2011

Federal Government Shutdown



Federal Government Shutdown berlaku apabila kerajaan menutup segala kemudahan yang dianggap tidak 'asasi' atau tidak diperlukan. Contohnya penutupan taman-taman, muzium, dan sememangnya Federal Government Shutdown akan memberi kesan langsung kepada orang awam, contohya:
The last shutdown cost taxpayers $800 million, including $400 million in wages to federal workers who did not report to work.During the first shutdown in 1995 800,0
Kesian kat non'essential workers', senang-senang je kerajaan buat tak endah macam tu. Yang paling penting
Congress and the President are exempt from the furlough and continue to receive compensation despite the fact that other services are suspended.
Puak pemerintah bebas dari gelombang kesusahan ni...Kenapa "That's because their compensation is financed by a resource other than annual appropriations, in this case, the US Constitution." Link

Lurah Dendam


Aku rasa gambar ni sudah cukup untuk menerangkan apa yang cuba disampaikan pelukis. Mudahnya macam ni. Lelaki tu kat pejabat, tengok 'lurah dendam' pompuan tu, dan pompuan tu marah. Esoknya, dia pergi pejabat pakai seluar nampak 'lurah dendam' dia, dengan sedikit hutan rimba. Dia pun marah kat pompuan2 yang tengok 'lurah' dia.

Aku mmg suka bebenar dengan komik macam ni. Memang aku selalu sangat komen dalam video-video Youtube, pasal Feminism, Hak Wanita, yang selalu sebut, lelaki suka sangat tengok dada, punggung dan bahagian anggota lain mereka. Dah kalau taknak bagi tengok, jagan duk tunjuk. Kan dia pakai seksi-seksi pun untuk membuat kan lelaki tengok kat dia. Bangang sungguh pompuan macam ni. Otak pendek.

Telefon Bimbit Lama


Iklan 'telefon bimbit', mungkin awal 90-an. Bapak besar, tapi tu dah kira stylo dah tu, dah menunjukkan gaya hidup yang senang. Itu tak kira kredit telefon tu lagi. Sekarang ni tak ada orang fikir pasal kredit dah... Tengok 'laptop' yang budak tu duk main kat taman, lagi stylo. Butang timbul-timbul, skrin kalkulator hitam putih.
Link Video